Het stuk

Dames en Heren,

Een klein voorproefje om u wat nieuwsgierig te maken.

Alweer vals alarm

Klucht geschreven door Erik Bok

door: Toneelvereniging ‘tot Leringhe ende Vermaeck’

Het huwelijk van Peter en Nellie vertoont het klassieke patroon. Als Peter thuis komt van zijn werk voert hij geen klap uit in het huishouden, terwijl Nellie voortdurend loopt te boenen en te poetsen. Volgens Peter overdrijft Nellie en neemt het huishouden over om Nellie te bewijzen dat het mogelijk is het huishouden te doen en toch tijd over te houden voor leuke dingen. Onnodig te zeggen dat Peter niets van het huishouden terecht brengt. In korte tijd verandert de keurige woning in een zwijnenstal. Ten einde raad vraagt Peter hulp in de huishouding aan wat een kraamhulp blijkt te zijn. Wanneer zij arriveert wil zij dolgraag de kersverse moeder en de nieuwe wereldburger zien. Opa wordt door Peter in een rol geduwd die hij eigenlijk niet wilt. Dan zijn er ook nog de dames Veenstra, twee oude vrijsters die naast hen wonen en zich ook mengen in het geheel. Om nog maar niet te spreken over de stille aanbidder van Nellie…..

.

REPETITIE FOTO’S

DE LAATSTE REPETITIE

Theaterhoofden.png

EEN OPTREDEN RESERVEREN OF BOEKEN ?